Desim Help Site

Contacteer ons

Water Link / Digitale meter meldt een mogelijke lekkage (Wat moet ik doen)

Met de digitale meters van Water Link / Pidpa wordt het waterverbruik nauwkeurig opgevolgd.

Heb je om één of andere reden meer water verbruikt dan normaal of heb je effectief een lekkage dan komt er automatisch een "leak - melding" van Water Link in jou mailbox of via SMS.

Vooraleer een loodgieter op te trommelen of uw huisbaas te alarmeren doet u best zelf eerst een lektest:

1) Controleer of uw WC-spoelbak blijft lopen. (Zo ja, draai alvast het kraantje toe en contacteer ons)

2) Controleer of er geen kranen blijven druppen/lekken, denk ook aan doucheslang en badkraan (Tracht dit op te lossen)

3) Stop alle gekende gebruiken (wasmachine, vaatwas, open kranen, WC, enz...)

4) Noteer alle cijfers van uw watermeter.

5) Gebruik, op uw appartement/studio een bepaalde periode (1 tot 2 uur) GEEN water (Ook niet de wc).

6) Noteer opnieuw de cijfers van uw watermeter. 

7) Is er GEEN verschil tussen de cijfers uit punt 4) en punt 6), dan heb je GEEN waterlek. Je hebt gewoon iets meer verbruikt dan verwacht.

8) Is er wel een verschil, dan is de kans groot dat je ergens een lekkage hebt => Sluit uw watermeter af en Contacteer ons met vermelding van de uitgevoerde lektest.

Ingeval er een werkelijke lekkage aanwezig is, sluit dan die delen van uw sanitaire installatie af, tot de lekkage verholpen werd.


Meer info kan u vinden via https://water-link.be/informatie/meterstand-en-verbruik/lekken